Jdi na obsah Jdi na menu
 


14. Klakson pro historická vozidla

Obrazek    Přišel, zatroubil, po roce odešel - tak nějak by se dal shrnout rok života s tímto klaksonem :)
   Za cenu 300 korun přišel s prasklinou trychtýře - vzhledem k ceně se nevyplatilo reklamovat - na podzim jsme část trychtýře utrhli v brodu, no a o zbytek se postarala paní Zima spolu se solí - klakson kompletně vyrezavěl - od jara 2010 už tedy opět troubím sériově.
   Zvukově se hodil ponejvíce na zdravení mávajících spoluobčanů.
   Zvuk z dob, kdy ještě fungoval, možno vyslechnouti ZDE






13. Potah sedla

Obrazek   Na radu Pavla Kučery, že na zimu to chce berana, jsem zakoupil několikero beraních kůží a z jedné nechal ušít potah sedla motocyklu + nárukávník pro ženu do side. No a druhou používáme na vystlání sidecaru v mrazivých dnech. Od té doby zadek nemrzne a kulometčík je taky tak nějak víc spokojen :) 







12. Tažné zařízení + přepákování zpátečky

Obrazek    Tažné zařízení i přepákování zpátečky zakoupeno a zapojeno na jaře 2009 u Pavla Kučery. Přepákování jsem zakoupil hlavně kvůli ženě, která nedosáhla rukou na páčku zpátečky, ale nakonec jsem s ním spokojen i já. Pravda, je to hrubý kus kovářské práce, ale funguje, a o to jde :) Spodní díl mi Pavel "vnutil" z retra.
   Tažné zařízení je uchyceno pomocí dvou objímek na rámu sidecaru přes gumové pásky + vynešeno na držák gumového měchu sidecaru. Po několika jízdách s vozíkem se gumy vymačkaly, tak bylo potřeba dát tam gumu silnější + dotáhnout kouli tažného.
   Tažné zařízení řadím mezi jeden z nejužitečnějších doplňků, které na motocyklu mám - papírově můžeme jezdit s celkovou hmotností vozíku (tedy naloženého) 176kg :)
   Řízení s vozíkem bezproblémové - člověk ho za sebou ani necítí, výkonově to taky není špatný - po rovině není problém držet 80-90 - dá-li vítr, tak i 100. Brzdy jsou trochu slabší, tak je třeba hodně předvídat, stejně tak jednička je na můj vkus moc rychlá, hlavně při větším naložení vozíku - to když se ural promění v pracovní stroj, takže ani spojce se vozík moc nelíbí při rozjezdech. Jinak maximální spokojenost - co máme tažné, tak nemusíme řešit balení na dovolenou - naházíme co potřebujeme, a jedem.
 



11. Intercom Albrecht AE 600

Intercom Albrech AE 600    Na podzim 2008 zakoupeno v prodejně Louis za cca 60 euro. Jedná se o verzi pro vyklápěcí helmy. Životnost baterií se počítá na desítky hodin, takže zpětně stačilo zakoupit levnější verzi bez 12V vstupu - neb i při napojení 12V konektoru jsou třeba uvnitř přístroje 3 AAA akumulátory
   Uchycení sluchátek a mikrofonu v helmě je pomocí suchých zipů - v případě sluchátek se neosvědčilo, takže nakonec sluchátka vozíme pod kuklou - když nesedí, dají se jednoduše posunout.
   Kvalita hovoru je výborná - hodně záleží na hlučnosti helmy - máme vyklápěčky a tam bez problémů i přes lehce vyšší hlučnost, ale do otevřený helem je intercom použitelný jen s těsnou helmou nebo do rychlosti cca 50-60 km/h
  Staré kokosy jsme teda vyřešili jednoduše, a sice z molitanu jsem vystřihnul kroužky, které reproduktory na uších izolují od vnějšího hluku.
   Délka kabeláže dostačující - řidič má přívod delší, není tedy problém s vedením do sidecaru. Radio nepoužitelné, jen v místech se silným signálem. Asi největším problémem je nastavení hlasitosti - nastavuje se pouze přepínačem ve třech krocích - nízká, střední, vysoká - a hlasitost je stejná pro oba výstupy - tzn. pokud si potřebuje jeden z dvojice zhlasitit/ztlumit zvuk, má smůlu :)
   I přes těch pár nedostatků převažuje za těch pár set hodin provozu spokojenost.




10. Návleky na řidítka + vyhřívané rukojeti

Obrazek    Vyhřívané rukojeti jsem zakoupil v akci v přepočtu za 800káčé včetně poštovného - jedná se o Saito II s dvoustupňovou regulací LOW a HIGH. Montáž byla vcelku snadná - přívodní kabeláž s 5A pojistkou jsem zapojil na vypínač k hledáčku v side. Výměna gripů byla taktéž bez problémů - postupoval jsem dle osvědčeného návodu a staré gripy sundal pomoci vzduchu z kompresoru.
   Nové byly trochu volnější, v návodu se výrobce zmiňuje o lepidlu, ale raději jsem řidítka omotal vrstvou izolační pásky.
   Návleky na rukavice jsou Oxford za cca 1tis Kč, zakoupeny v Hondě MCH. Montáž opět bez problémů, vzhledem k plexi u side jsem se obával, aby při zatáčení pravý návlek nechytal o plexi, ale vychází dobře. Z vnitřní strany je uzavření návleků nedostatečné - viz obrázky dole pod textem, to bude třeba ještě nějak dořešit.
  S obojím maximální spokojenost a vřele doporučuju.




9. Plexi motocyklu

Obrazek    Zakoupeno u Pavla za 4500,- káčé, nutno dodat, že za tento nemalý obnos obdržel jsem pořádný kus železa s velkým plexi. Montáž byla tak trochu hlavolam, ale nakonec se zdárně podařila.
   Ochrana jezdce na výbornou s výhradami - pokud je plexi i na sidecaru, pak hlavní plexi odhazuje proud vzduchu na plexi sidecaru, které ho dále rozdělí do stran a v mém případě mi to vzduch "odhazuje" na pravé rameno.
   Menší postavy (přítelkyně) mají problém s vrchní hranou plexi - Heduš vychází přímo do očí, takže při jízdě ruší. Možnosti nastavení plexi nejsou moc velké -  v držácích dovolí něco sklopit jak směrem dopředu, tak směrem dozadu. Čím víc je plexi "postavené", tím větší problémy dělá motorce rychlost přese 80km/h. Přeci jen vzhledem k velikosti plexi je odpor značný. Proto už chápu, proč mají někteří plexi zkrácené.




8. Tričko

Obrazek Příslušenství nejdůležitější - zakoupeno při objednávání moto, cena 420 káčé. Trikem tímto široké veřejnosti na vědomost dávám, že mají co do činění s majitelem/fandou jednoho z rodiny Uralů..







7. Lékárna

Obrazek Aneb skvostný šperk na záď side. Tuhle věcičku mám asi nejradši. Bude nutno dořešit zamykání. Cena necelých 1700káčé.










5. Větrný štít pro sidecar

ObrazekRanger má v základu sidecar bez plexiskla - na delší výlety ve větru dešti jsem pro pohodlí spolujezdců a spolujezdkyň zakoupil plexi - jediná vada na kráse je chromování rámečku a nutnost přikoupit krycí plachtu pro side - plachta pro Rangera nemá otvory pro držáky plexi. Plexi 3480káčé, plachta 2120káčé.




4. Padací rám pro side

ObrazekNikdo není neomylný, tak ať případná kolize s jiným vehiklem případně s matičkou zemí zanechá co nejmenší následky. Cena cca 3800káčé









4. Nosič zavazadel

ObrazekVhodný k převozu všemožných předmětů od nákupu po stan na dovolenou. V případě modelu Ranger již v ceně modelu. Tzn. cenu nevím. Umístěn na rezervním kole side..









3. Zámek kufru

Obrazek   Spácháno tátou hned po koupi motocyklu cestou nejmenšího odporu :)














2. Vlajka CCCP

Obrazek

Doplněk pro oslavu 1. máje - svátku práce a pro jiné "sváteční" příležitosti, při kterých nutno připomenuti si "přátelský" svazek Rudého bratra..
Rozměry - 150x90cm
Cena - 250káčé
Koupit možno v
Military Range Shop



1. Termoska

Obrazek

..v zimě na čaj, v létě na zmrzlinu..pokud vše proběhne dle plánu, bude doplněna rychlovarnou konvicí aneb čaj a káva kdykoliv a kdekoliv (třeba i za jízdy)..
Nerezová termoska vyvedena v barvě olivově zelené. S odstupem času musím dodat, že termoska je vcelku k ničemu, protože tekutinu udrží horkou kolem hodiny dvou. Na druhou stranu vypadá hezky :-D
Obsah - 0,5l
Cena - 250káčé
Zakoupit možno v
Military Range Shop
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

je to dobre...

(wolf, 8. 7. 2012 7:54)

je to dobre ze se jeste vyrabi poctivy motorky ze zeleza u ktery se muzes i uspinit.a nemusis ani davat v servisu 1600 na hodinu jako u toho navonenyho H-D od naseho soucasneho velkeho vzoru-USA.